Monday, September 20, 2010

Organzied Chaos & Organized Insanity/Caos Ordenado y Locura Ordenado




I just can't seem to leave this one alone! I completed the Chaos version of the Many Scrappy Trips Quilt. As I was working on this version I wondered what would happen if I made 4 identical blocks and put them into 4 block Superblocks. I liked what I got. I named it Organized Chaos. It has not become a quilt yet....the super blocks are on hold.....for yet another idea! I have had the Organized Chaos blocks up on a design wall in my bedroom for sometime. I really like it. But the chaotic areas where the superblocks met set me to thinking..... ¿What if I Organized those areas? It would require more planning. I would not be making 4 identical blocks anymore. But the result is even more pleasing to me. And I do still get to work with many different fabric combinations - I'd just have to plan them more. What do you think????

No puedo dejar este proyecto! Terminé el quilt de Mucho Viajes del Retrasos que se llama Caos. Cuando yo estaba trabajando en el quilt Caos me preguntaba que pasaría que yo haría cuatro bloques idénticos para hacer Superbloques. Me gustó el resulto. Lo nombré Caos Ordenado. Todavía no se pone en un quilt.....los Superbloques ya están esperando por una otra idea mía! He tenido los bloques de Caos Ordenado en una la pared de diseño que está en mi recamara por un buen rato. Me gusta mucho. Pero las zonas caóticas donde se juntan los Superblocks me pusieron a pensar......¿Que pasaría si pongo en orden estas zonas? Requería más planeando. Ya no costura 4 bloques idénticos. Pero me gusto aun más el resulto. Y todavía estoy trabajando con muchos combinaciones de telas diferentes. Solo necesito planear los bloques más que los otros. ¿Que piensas tu?

No comments:

Post a Comment